ITIL 4 Foundation

De training ITIL 4 Foundation duikt diep in de wereld van servicegericht werken. Ondanks dat de wortels van dit framework in de IT liggen, is de training waardevol voor iedereen die streeft naar efficiëntie in hun dienstverlening. Door gebruik te maken van gestandaardiseerde processen en frameworks, biedt deze training de kennis en tools om een optimale dienstverlening te realiseren.

Inhoud training.

ITIL biedt een gestructureerde aanpak voor hoogwaardige dienstverlening via het ITIL-Framework. ITIL 4 Foundation bouwt hierop verder en richt zich op waardecreatie door te werken vanuit de klantvraag en die om te zetten in waarde.

Tijdens de cursus leer je de terminologie die binnen ITIL gebruikt wordt, zodat iedereen dezelfde taal spreekt. Zo staan we stil bij de 6 activiteiten van een Waardestroom, de vier dimensies van service management en behandelen we de zeven richtinggevende principes. Ook duiken wij in het Continual Improvement Model: een cyclische aanpak voor het verbeteren van diensten door middel van continu monitoring, evaluatie en implementatie van verbeteringen.

Naast het theoretische gedeelte speelt ook de praktijk een belangrijke rol: je werkt met voorbeeld cases, maar ook de eigen praktijk komt aan bod. Zo identificeer je als cursist mogelijkheden voor verbetering en krijg je aanwijzingen hoe deze verbeteringen daadwerkelijk doorgevoerd en behouden kunnen worden.

wat je gaat leren.

In 3 dagen word je klaargestoomd voor het examen en wordt de benodigde theorie behandeld middels diverse werkvormen en casuïstieken. ITIL 4 wordt gegeven door een geaccrediteerde trainer met 20 jaar evaring.
Inhoud
  • De structuur en voordelen van ITIL
  • De belangrijkste servicemanagement concepten
  • De vier dimensies van servicemanagement
  • Het doel en de componenten van het ITIL service-waardesysteem
  • De leidende principes (adopteren en aanpassen)
  • De activiteiten binnen de service-waardeketen en de onderlinge relaties
  • Kennis en begrip van de belangrijkste werkwijzen
  • Examentraining

opbouw training.

Online voorbereiding
Twee weken voor de training doorloop je een e-module in de Online Leeromgeving van Your Professionals. De module biedt een introductie tot het onderwerp zodat je optimaal bent voorbereid op de training.
Klassikale modules
Het voortraject wordt gevolgd door klassikale modules. Gedurende de modules zullen er verschillende korte ‘toetsmomenten’ plaatsvinden, waarin de trainer evalueert of de opgedane kennis is blijven hangen en of de deelnemers klaar zijn voor het examen. De training sluit altijd aan op de leervragen van de deelnemers.
Examen
Op de laatste trainingsdag neem je het ITIL 4 examen af. Na het succesvol afronden van het examen ben je officieel ITIL gecertificeerd en ontvang je het officiële ITIL 4 Foundation Certificate in IT Service Management.

resultaat.

Na het afronden van de ITIL 4 Foundation training ben je volledig toegerust met de essentiële kennis en vaardigheden van ITIL 4. Je zult een diepgaand begrip hebben van de kernconcepten en principes, waardoor je een solide basis legt voor effectief (IT)servicemanagement. Met de vaardigheid om ITIL 4-concepten in de praktijk te brengen, kun je de klanttevredenheid verhogen en zakelijke doelstellingen realiseren. Je inzicht in continue verbetering en de servicelevenscyclus stelt je in staat om efficiëntere processen en services te ontwerpen. Bovendien ben je klaar om actief deel te nemen aan discussies over (IT)servicemanagement en om positieve veranderingen binnen je organisatie te stimuleren.

praktisch.

  • Praktische informatie

    De ITIL 4 Foundation training beslaat een periode van 3 dagen en vindt plaats op onze locatie aan de Rooseveltweg 11C in Almere. Na succesvolle afronding ontvang je het ITIL® 4 Foundation Certificate in IT Service Management, een erkenning van onze samenwerking met Ammerlaan IT Training en Advies. De voertaal tijdens de training is Nederlands en er is geen specifieke voorkennis vereist om deel te nemen.

  • Investering

    Voor de ITIL 4 Foundation training bedraagt de investering €1225,-. Dit bedrag is exclusief btw, maar inclusief de kosten voor het examen en een verzorgde lunch.

  • Belangrijke data

    De eerst volgende training start 26 Oktober.

Kom met ons in contact.

Wil je je (team) inschrijven voor de  training ITIL 4 Foundation? Of meer weten over onze incompany oplossingen? Laat je gegevens achter en we nemen binnen een werkdag contact met je op om de mogelijkheden te bespreken