Assistent Accountant
- Finance
- €2.500 - €3.500
- Hoorn
- 32 - 40 uur
Wat we jou bieden
- €2.500 - €3.500 p/m (afhankelijk van ervaring)
- 25 vakantiedagen
- Leaseauto met tankpas (ook voor privé) of volledige OV vergoeding
- Een jaarcontract
- Een op maat gemaakt ontwikkelingstraject zonder opleidingskosten
- Intensieve coaching van een persoonlijke Development Coach
Wat je nodig hebt
Om succesvol te zijn als Assistent Accountant heb je een mix van technische vaardigheden, sociale vaardigheden en de juiste mentaliteit nodig. Je moet grondige boekhoudkundige kennis hebben, vaardig zijn met financiële software en ervaring hebben met data-analyse en rapportage. Daarnaast zijn sterke communicatieve vaardigheden, efficiënt tijdmanagement, probleemoplossend vermogen, nauwkeurigheid en het vermogen om goed in een team te werken essentieel. Je mentaliteit moet gericht zijn op integriteit, leergierigheid, proactiviteit, flexibiliteit en stressbestendigheid. Met deze eigenschappen kun je uitblinken en een waardevolle bijdrage leveren aan ons team.
- Afgeronde hbo Accountancy opleiding
- 1 - 3 jaar relevante ervaring
- Sterke ambitie en drive om te groeien
- Sterk analytisch vermogen
- Communicatief vaardig
Werken als Assistent Accountant
Verder versterk je de klant door de volgende taken met succes te realiseren: (deels) samen met de klant verwerken van administratieve gegevens en het begeleiden van klanten in het voeren van financiële administraties en optimaliseren van het administratieve proces. Dit betekent dat je niet alleen helpt bij het invoeren en controleren van financiële data, maar ook proactief zoekt naar manieren om de efficiëntie en nauwkeurigheid van de administratieve processen van de klant te verbeteren.
Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het samenstellen van jaarrekeningen en het opstellen van tussentijdse cijfers. Dit omvat het verzamelen en analyseren van financiële gegevens om nauwkeurige en betrouwbare rapporten te produceren die de financiële positie van de klant weerspiegelen. Je zorgt ervoor dat deze documenten voldoen aan de geldende wet- en regelgeving en tijdig worden opgeleverd.
Een essentieel onderdeel van je rol is het onderhouden van contacten met klanten met betrekking tot hun financiële administratie. Je fungeert als het eerste aanspreekpunt voor vragen en biedt ondersteuning en advies waar nodig. Je signaleert problemen vroegtijdig en bespreekt deze met zowel klanten als collega’s om tot effectieve oplossingen te komen. Door deze taken met zorg en precisie uit te voeren, help je klanten hun financiële doelen te bereiken en draag je bij aan hun algehele succes.
Jouw pad als Assistent Accountant
De mogelijkheden voor financials zijn divers en eindeloos bij Your Professionals. De ene keer werk je mogelijk voor een retailer, terwijl je voor een ander project zomaar aan de slag kunt gaan bij een mediabedrijf of een internationale organisatie. Dit biedt niet alleen een breed scala aan ervaringen, maar stelt je ook in staat om je vaardigheden te ontwikkelen en je professionele netwerk uit te breiden in verschillende sectoren en omgevingen.
Door trainingen, coaching en de diverse projecten die je doet bij verschillende organisaties, groei je sneller in senioriteit en kun je doorgroeien tot Partner bij Your Professionals. Als Partner maak je een start in het zelfstandig ondernemerschap, maar geniet je tegelijkertijd van de vaste zekerheid en ondersteuning van Your Professionals.
Waar je gaat werken
Je wordt onderdeel van onze unit Finance – een van onze vijf excellence centers. De unit bestaat uit 70+ professionals zoals jij, ondersteund door 7 collega’s van het interne team.
Via Your Professionals ga je aan de slag bij verschillende opdrachtgevers, variërend van MKB tot multinationals en top 500 bedrijven. Voornamelijk zul je projecten uitvoeren in de Randstad. Op opdrachten van ongeveer 6 tot 12 maanden doe je de nodige, gevarieerde ervaring op.
Tijdens een opdracht werk je meestal hybride: deels bij de opdrachtgever en deels thuis. Nieuwe projecten en verlengingen bespreken we altijd vooraf met je. Jij beslist of je een opdracht aan wilt gaan of niet, zo houd je jouw carrière zelf in de hand.
Als je opdracht het toelaat en in de periodes tussen opdrachten in, werk je 1 dag per week vanuit ons kantoor in Almere. Met uitzicht op station Almere Centrum, is het kantoor zeer goed bereikbaar met openbaar vervoer. Mocht je met de auto komen is er genoeg parkeergelegenheid.
Your Professionals als werkgever
Bij Your Professionals vormen we een community met een growth mindset die gedreven wordt door purpose. Of je nu als junior begint en streeft naar het partnerschap, op zoek bent naar de perfecte training om je naar het volgende niveau te tillen, een propositie hebt bedacht om in de markt te brengen, of simpelweg financiële stabiliteit en onafhankelijkheid nastreeft, bij ons is sky the limit.
Growth Mindset
We willen blijven groeien en laten ons niet weerhouden door angst voor fouten. In elke situatie zien we een verbeterpunt, ontwikkeling of iets om te leren. Naast vakinhoudelijke trainingen werk je bij ons aan je soft skills, zodat je ook als persoon kunt groeien.
Specialistisch
We zijn een sterke opleider en bieden relevante, vakgerichte opleidingen en trainingen zodat we jou constant voorzien van nieuwe kennis. Naast kennis helpen we je aan de juiste ervaring om specialist te worden binnen jouw vakgebied.
Oprechtheid
We communiceren open en eerlijk met elkaar en klanten. Dit betekent ruimte voor feedback en de mogelijkheid om jezelf te zijn.
Ondernemerschap
We dragen in ons werk een hoge verantwoordelijkheid, nemen initiatief en treden buiten onze comfortzone. Samen kijken we naar jouw ambitie en vertalen die naar een concreet leerpad. De groeimogelijkheden zijn eindeloos.
Groeien naar jouw 'STYP'
Bij Your Professionals denken we niet in banen maar in loopbanen. Bij ons kom je binnen met een doel of onderzoeken wij die samen – jouw ‘STYP’ aan de horizon.
Het traject begint met een 0-meting. Tijdens de onboarding doe je met je persoonlijke Development Coach een DISC-analyse: een persoonlijkheidstest die je inzicht geeft in je communicatiestijl, je sterke punten en ontwikkelpunten. Op basis van deze analyse en je STYP, werken we jouw carrière pad samen uit. Zo krijg je precies de trainingen en ervaring die jou uitdagen om te groeien.
HR-cyclus
Wij vinden jouw ontwikkeling belangrijk. Daarom hebben wij een HR-cyclus opgezet waarin we je persoonlijk begeleiden, coachen en voorzien van 360 graden feedback. Door middel van deze cyclus stomen we je klaar om groei te faciliteren bij onze klanten en ontwikkel je jezelf op zowel persoonlijk als professional vlak.
Ons sollicitatieproces
Reageren
Kennismaking
tweede gesprek
voorstel
Solliciteer snel en eenvoudig
Marcos Pinilla Navarette
Enthousiast geworden over de functie maar herken je jezelf niet in alle eisen? We maken alsnog graag kennis met je en kijken uit naar je sollicitatie. Eerst meer weten? Neem contact met ons op.
- +31 6 2223 3143
- [email protected]