ITIL 4 Foundation
- Almere
- Max. 12 deelnemers
- Officieel ITIL certicaat
- 6 dagdelen
- Incompany en maatoplossing mogelijk
De training ITIL 4 Foundation duikt diep in de wereld van servicegericht werken. Ondanks dat de wortels van dit framework in de IT liggen, is de training waardevol voor iedereen die streeft naar efficiëntie in hun dienstverlening. Door gebruik te maken van gestandaardiseerde processen en frameworks, biedt deze training de kennis en tools om een optimale dienstverlening te realiseren.
Inhoud training
ITIL biedt een gestructureerde aanpak voor hoogwaardige dienstverlening via het ITIL-Framework. ITIL 4 Foundation bouwt hierop verder en richt zich op waardecreatie door te werken vanuit de klantvraag en die om te zetten in waarde.
Tijdens de cursus leer je de terminologie die binnen ITIL gebruikt wordt, zodat iedereen dezelfde taal spreekt. Zo staan we stil bij de 6 activiteiten van een Waardestroom, de vier dimensies van service management en behandelen we de zeven richtinggevende principes. Ook duiken wij in het Continual Improvement Model: een cyclische aanpak voor het verbeteren van diensten door middel van continu monitoring, evaluatie en implementatie van verbeteringen.
Naast het theoretische gedeelte speelt ook de praktijk een belangrijke rol: je werkt met voorbeeld cases, maar ook de eigen praktijk komt aan bod. Zo identificeer je als cursist mogelijkheden voor verbetering en krijg je aanwijzingen hoe deze verbeteringen daadwerkelijk doorgevoerd en behouden kunnen worden.
Wat je gaat leren
Inhoud
- De structuur en voordelen van ITIL
- De belangrijkste servicemanagement concepten
- De vier dimensies van servicemanagement
- Het doel en de componenten van het ITIL service-waardesysteem
- De leidende principes (adopteren en aanpassen)
- De activiteiten binnen de service-waardeketen en de onderlinge relaties
- Kennis en begrip van de belangrijkste werkwijzen
- Examentraining
Opbouw training
Online voorbereiding
Klassikale modules
Examen
Resultaat
- Je begrijpt de kernconcepten en principes van ITIL 4, waardoor je een solide basis hebt voor (IT)servicemanagement
- Je kunt ITIL 4-concepten toepassen om de klanttevredenheid te verbeteren en zakelijke doelen te ondersteunen
- Je kunt deelnemen aan discussies over (IT)servicemanagement en bijdragen aan positieve veranderingen binnen je organisatie
- Je kunt de servicelevenscyclus en -waardeketen begrijpen en toepassen om efficiëntere processen en services te creëren
- Je begrijpt het belang van continue verbetering
Praktisch
-
Praktische informatie
De ITIL 4 Foundation training beslaat een periode van 3 dagen en vindt plaats op onze locatie aan de Rooseveltweg 11C in Almere. Na succesvolle afronding ontvang je het ITIL® 4 Foundation Certificate in IT Service Management, een erkenning van onze samenwerking met Ammerlaan IT Training en Advies. De voertaal tijdens de training is Nederlands en er is geen specifieke voorkennis vereist om deel te nemen.
-
Investering
Voor de ITIL 4 Foundation training bedraagt de investering €1225,-. Dit bedrag is exclusief btw, maar inclusief de kosten voor het examen en een verzorgde lunch.
-
Data
'ITIL 4 Foundation' wordt regelmatig gepland gedurende het jaar. Daarnaast bieden we de mogelijkheid om middels een incompany traject deze training op maat te maken. Neem gerust contact met ons op om alle mogelijkheden te bespreken.
Kom met ons in contact.
Wil je je (team) inschrijven voor de training ITIL 4 Foundation? Of meer weten over onze incompany oplossingen? Laat je gegevens achter en we nemen binnen een werkdag contact met je op om de mogelijkheden te bespreken