ITIL 4 Foundation
- Almere
- Max. 12 deelnemers
- Officieel ITIL certificaat
- 6 dagdelen
- Incompany en maatoplossing mogelijk
Inhoud training.
ITIL biedt een gestructureerde aanpak voor hoogwaardige dienstverlening via het ITIL-Framework. ITIL 4 Foundation bouwt hierop verder en richt zich op waardecreatie door te werken vanuit de klantvraag en die om te zetten in waarde.
Tijdens de cursus leer je de terminologie die binnen ITIL gebruikt wordt, zodat iedereen dezelfde taal spreekt. Zo staan we stil bij de 6 activiteiten van een Waardestroom, de vier dimensies van service management en behandelen we de zeven richtinggevende principes. Ook duiken wij in het Continual Improvement Model: een cyclische aanpak voor het verbeteren van diensten door middel van continu monitoring, evaluatie en implementatie van verbeteringen.
Naast het theoretische gedeelte speelt ook de praktijk een belangrijke rol: je werkt met voorbeeld cases, maar ook de eigen praktijk komt aan bod. Zo identificeer je als cursist mogelijkheden voor verbetering en krijg je aanwijzingen hoe deze verbeteringen daadwerkelijk doorgevoerd en behouden kunnen worden.
wat je gaat leren.
Inhoud
- De structuur en voordelen van ITIL
- De belangrijkste servicemanagement concepten
- De vier dimensies van servicemanagement
- Het doel en de componenten van het ITIL service-waardesysteem
- De leidende principes (adopteren en aanpassen)
- De activiteiten binnen de service-waardeketen en de onderlinge relaties
- Kennis en begrip van de belangrijkste werkwijzen
- Examentraining
opbouw training.
Online voorbereiding
Klassikale modules
Examen
resultaat.
- Je begrijpt de kernconcepten en principes van ITIL 4, waardoor je een solide basis hebt voor (IT)servicemanagement
- Je kunt ITIL 4-concepten toepassen om de klanttevredenheid te verbeteren en zakelijke doelen te ondersteunen
- Je kunt deelnemen aan discussies over (IT)servicemanagement en bijdragen aan positieve veranderingen binnen je organisatie
- Je kunt de servicelevenscyclus en -waardeketen begrijpen en toepassen om efficiëntere processen en services te creëren
- Je begrijpt het belang van continue verbetering
praktisch.
-
Praktische informatie
De ITIL 4 Foundation training beslaat een periode van 3 dagen en vindt plaats op onze locatie aan de Rooseveltweg 11C in Almere. Na succesvolle afronding ontvang je het ITIL® 4 Foundation Certificate in IT Service Management, een erkenning van onze samenwerking met Ammerlaan IT Training en Advies. De voertaal tijdens de training is Nederlands en er is geen specifieke voorkennis vereist om deel te nemen.
-
Investering
Voor de ITIL 4 Foundation training bedraagt de investering €1225,-. Dit bedrag is exclusief btw, maar inclusief de kosten voor het examen en een verzorgde lunch.
-
Belangrijke data
De eerst volgende training start 26 Oktober.
direct inschrijven
Alle velden met een * zijn verplicht.
