Youssef

Werkervaring

Werkgever: Your Professionals
Periode: Januari 2024 – Heden

Bedrijf: Blue Sky Group (gedetacheerd)
Functie: Onsite Support Engineer
Periode: Augustus 2020 – November 2023

Opdrachtomschrijving:

Youssef was verantwoordelijk voor alle apparatuur die in het pand aanwezig was. Denk daarbij aan laptops, desktops, vergaderfaciliteiten etc. Ook zorgde hij ervoor dat collega’s vanuit huis hun werk konden verrichten en de benodigde apparatuur hadden. 

Taken en verantwoordelijkheden: 

  • Registreren van incidenten in Servicenow
  • Assetmanagement bijhouden in TOPdesk
  • Analyseren en oplossen van incidenten; Het waar nodig escaleren van incidenten
  • Incidenten overdragen aan een (interne of externe) helpdesk of andere verantwoordelijke afdeling 
  • (Eind)gebruikers ondersteunen, telefonisch, per e-mail of instant messaging
  • Procesmatig werken aan de hand van beschreven kaders en standaardbeschrijvingingen (ITIL, Service Level Agreement/SLA)
  • Remote beheer m.b.v. Citrix/Remote Desktop/TeamViewer/QuickAssist
  • Samenwerken met een team van servicedeskmedewerkers en systeem- en netwerkbeheerders
  • Ondersteuning bieden bij en deelnemen aan ICT-projecten 
  • AD Management: Verlenen van rechten, wijzigen van rechten & resetten van wachtwoorden
  • Maken van verbindingen in patchkatten 
  • InTune beheer

Project migratie InTune:
Youssef heeft meegedaan aan een project waarbij alle laptops via Microsoft InTune gemanaged moesten worden. Hiervoor heeft hij tests gedraaid om te kijken of de laptops optimaal werkte. Na het testen zijn alle laptops omgewisseld naar UnTune Managed laptops.

  •  

Bedrijf: LIDL Nederland 
Functie: Onsite Support Engineer 
Periode
: Februari 2022 – Juni 2020

Opdrachtomschrijving:

Het hoofdkantoor van LIDL Nederland had nog niet de nieuwste versie van Windows uitgerold. Ook hadden sommige gebruikers nog een desktop staan. LIDL was bezig met een nieuw project genaamd New Way Of Working (NWOW). Hierbij moeten gebruikers onder andere met de nieuwste software voorzien zijn en ook op verschillende plekken aan de slag kunnen.

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Realisatie en beheer netwerk-verbindingen
  • Installeren van Laptops (image)
  • Laptop bestellingen administratief invoeren
  • Randapparatuur plaatsen
  • Laptops gebruiksklaar maken
  • Data veiligstellen van oude laptop
  • Voorraad bijhouden (laptops, tassen, randapparatuur etc)
  • Asset Management bijhouden van laptops
  • Computers Wipen/Wissen
  • System Center Configuration Manager (SCCM) Management
  • Laptops importeren
  • Windows Image toevoegen
  • Additionele software toevoegen per afdeling
  • AD Management
  • Toevoegen/verwijderen van user object
  • Computer object toevoegen aan juiste OU

Project migratie Windows 10: 

Youssef heeft hier alle afdelingen voorzien van een nieuwe laptop waarbij Windows 10 draaiende is. 

Bedrijf: Hogeschool van Amsterdam/Universiteit van Amsterdam (gedetacheerd)
Functie: Support Engineer
Periode
: Augustus 2019 – Januari 2020

Opdrachtomschrijving:

De HvA en UvA zijn grote onderwijsinstellingen in gevestigd rondom Amsterdam. Gezamenlijk tellen de 10.000 medewerkers en 70.000 studenten. Youssef was gedurende deze periode werkzaam in een team van 20 support engineers. Hij was verantwoordelijk voor de eerstelijns support voor alle eindgebruikers (medewerkers evenals studenten)

Taken en verantwoordelijkheden: 

  • Aannemen van incidenten zowel telefonisch of per mail
  • Registreren van incidenten en aanvragen in TOPdesk
  • Monitoren en bewaken van de calls
  • Analyseren, oplossen en eventueel escaleren van incidenten
  • Remote beheer door middel van Remote Desktop
  • Major meldingen aanmaken en meldingen koppelen
  • Mobile Device Management
  • Incidenten met o.a. Citrix verhelpen
  • AD Management:
  • beheren van gebruikersgroepen
  • verlenen van rechten
  • het wijzigen van rechten
  • resetten van wachtwoorden

Bedrijf: PC Dokter (bijbaan)
Functie: Computer Repair Specialist
Periode
: Februari 2012 – Januari 2022

Taken en verantwoordelijkheden: 

  • Zowel telefonisch als onsite klanten helpen en adviseren
  • Restauratie van laptops en desktops
  • (De)-assembleren van laptops en desktops
  • Aannemen van incidenten zowel telefonisch of per mail
  • Vervangen van hardware
  • Het geven van advies over- en het verkopen van producten
  • Installeren van onder andere Windows, Office, antivirus en MacOS
  • Begeleiden van stagiaires
  • Support bieden op het gebied van Windows, MacOS, iOS en Android
  • Support bieden op netwerkapparatuur, zoals: routers, switches en boosters
  • Support bieden op printers en scanners

Opleidingen & Certificeringen

Opleidingen

2017 – 2018: HBO Business IT en Management (gevolgd)
2016: ICT Beheer, MBO 4 (behaald) 
2015: ICT Beheer, MBO 3 (behaald)
2013: ICT Beheer, MBO 2 (behaald) 

Certificeringen:

2024: Agile Scrum Foundation (training)
2023: Microsoft Azure Fundamentals (AZ-900)
2023: Training: Microsoft 365 Fundamentals (MS-900)
2020: ITIL Foundation

Youssef spreken?

Wil je deze consultant graag spreken? Vul het contactformulier in en we nemen binnen 1 werkdag contact met je op.

Snel schakelen?

Neem contact op met Imran Aslam via +316 5130 2287 [email protected]